zondag 1 december 2013

Marsepein

Salamoe Alaikoem

We zijn terug alhamdullah , deze keer met wat lekkers .

Zelfgemaakte marsepein !!
Kwam met het idee toen ik in werkboekjes  van techniek  aan het kijken was daar stond wat over zelfgemaakte marsepein  , dus mochten de meisjesom de beurt hun eigen marsepein maken  , met suiker en andere suikervrij 


Wat heb je nodig voor dit recept  met suiker : 


200gr Amandelpoeder 
150gr Poedersuiker en 1eiwit 
En plastiekfolie 


 Het is echt niet moeilijk!







 Poedersuiker en amandelpoeder samen goed mengen , daarna kuiltje maken en het eiwit  in doen en zachtjes roeren en daarna goed kneden tot je een stevige massa krijgt ,
Daarna in plastiek folie wikkelen en in koelkast  1tot 2 uurtje laten rusten .


Nu ik realiseerde me dat het toch veel suiker bevat en ja erg ongezond dus , dus ging ik  op zoek naar gezonde marsepein  en ja hoor die versie bestaat ook. 

In plaats van suiker doe je gewoon eetlepel honing op 85gr amandelpoeder en beetje citroen halve eetlepel en halve eetlepel water , tenzij het te droog is dan doe iets meer ...

Deze versie hebben we ook geprobeerd en ja hoor gelukt , had wel beetje teveel citroen in gedaan , volgende  keer wat minder inshaAllaah...


We hebben ze uiteindelijk met gesmolten chocolade besmeerd , ok  het is niet gezond weet ik   Maar voor een keertje mag dat wel hè ;    ). ik ga volgende   Keer  inschaAllah ( als Allaah het wil ) op zoek naar  chocolade  met 70 %cacao maar ja die vindt je  niet zo makkelijk     .

En nu smullen maar !



















 


4 opmerkingen:

  1. Hmmmm, goed idee! Drie van de vijf hier zijn verzot op marsepijn! Die ga ik zeker maken met de kleine! Maar eerst kruidnootjes, ook al vieren we geen Sint en piet, de nootjes zijn wel lekker ��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Salaam alaikoem
    Mmmmmm, echt heeeeerlijk ! Dat wil ik ook maken!
    Assia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Effe testen of ik weer wat kan sturen via mobiel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ok gelukt,@ joey mmm lijkt me lekker die kruiden nootjes heb je het recept op je blog

    BeantwoordenVerwijderen

Werkboekje rond al hadj

Klik op deze link voor een boekje rond al hadj (Engels):    https://app.box.com/s/l8igiu47dkiywzymettoofkhnjxc26zm