vrijdag 6 september 2013

Baboucha

vervolg van Slakkenrace


We hielden de slakjes een paar dagen apart en gaven hen gemalen granen en wilde kruiden te eten; een zuiveringskuurtje voor de dames.
A propos, hoe weet je eigelijk of een slak een dame of een heer is?
We deden wat opzoekwerk en de meeste slakken zijn jongen en meisje tegelijk!

We vonden deze afbeelding op wiki; 


1 = schelp
2 = hepatopancreas
3 = long
5 = ademopening
6 = oog
7 = tentakel
8 = hersenknoop
10 = mondopening
11 = krop
17 = eileider
18 = pijlzakje
19 = voet
20 = maag
21 = nier
22 = mantel
23 = hart


























Als je goed kijkt zie dat we twee verschillende soorten slakken kregen.


De slak die je op de onderste foto links ziet is een grotere soort en het lekkerst! 
(Volgens de objectieve mening van de kinderen.)


We deden de slakken in kokend water met wilde kruiden uit de bergen van Marokko en gedroogde sinaasappelschillen en zout.
Ik had het idee dat ik niet van de slijmerige slakken zou kunnen eten, maar het huis vulde zich met een HEERLIJKE geur. We lieten de pot zo'n drie uur lang sudderen.
De kinderen kwamen om de 5 minuten vragen of ze nu eindelijk eens konden proeven...
En toen was het KLAAR!



Om het te kunnen eten moet je even je verstand op nul zetten.
  Ik dacht aan de karakollen die ik vroeger met mijn oma at in het kraampje naast de paardenmolen. En de escargots met look die ik als kind zo lekker vond.
De kinderen konden er wonder boven wonder heel erg van genieten. 

wordt nogmaals vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Werkboekje rond al hadj

Klik op deze link voor een boekje rond al hadj (Engels):    https://app.box.com/s/l8igiu47dkiywzymettoofkhnjxc26zm